Ιστορία

carlo abarth

Carlo Abarth

Ο Karl Abarth γεννήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 1908 στη Βιέννη. Ο πατέρας του ονομαζόταν επίσης Karl και η μητέρα του Dora Taussig. Ο Karl ήταν το δεύτερο παιδί της οικογενείας και είχε μια αδελφή κατά ένα χρόνο μεγαλύτερη, την Άννα

Γεννημένος στο ζώδιο του σκορπιού ο Karl υιοθέτησε τα γενικά χαρακτηριστικά του ζωδίου του, όπως ισχυρή προσωπικότητα, σιδερένια θέληση αλλά και μεγάλη αποφασιστικότητα να ξεχωρίζει. Έτσι από πολύ νωρίς έδειξε να έχει ταλέντο σε διάφορα αθλήματα και από ακαδημαϊκής απόψεως, σε επιστημονικά θέματα και στο σχέδιο.

Σε ηλικία 15 χρονών έλαβε μέρος στον πρώτο αγώνα με δίτροχο (ποδήλατο) και μέχρι την ηλικία των 22 είχε λάβει μέρος και είχε κερδίσει σε διάφορους αγώνες μοτοσικλετών. Ένας τραυματισμός στο γόνατο όμως τον ανάγκασε να μείνει μακριά από τους αγώνες για λίγο καιρό, αλλά επέστρεψε στους αγώνες μοτοσικλετών με καλάθι επιτυγχάνοντας σπουδαία αποτελέσματα. Το 1938 δέχτηκε μια πρόταση από την Ιταλική κυβέρνηση για οικονομική ενίσχυση με την προϋπόθεση να αγωνίζεται πλέον στους μελλοντικούς αγώνες με τα χρώματα της Ιταλίας. Όμως και πάλι ένα παραλίγο θανάσιμο ατύχημα στην Γιουγκοσλαβία, τον ανάγκασε να μείνει στο νοσοκομείο για αρκετό καιρό και καθώς ο 2ος παγκόσμιος πόλεμος μαινόταν, αποφάσισε να μείνει και να δουλέψει σε ένα συνεργείο στην Ljubljana. Αμέσως μετά τον πόλεμο, σε ηλικία 37 ετών, μετέφρασε το όνομά του στο Ιταλικό Carlo, και χρησιμοποιώντας πάλι τις διασυνδέσεις που είχε αποκτήσει πήρε την αντιπροσωπία της PORSCHE στην Ιταλία. Το 1947 ο Carlo δούλεψε για την Cisitalia για περίπου ένα χρόνο και στις 31 Μαρτίου 1949 ίδρυσε την Abarth & Co S.R.L. στη Bologna από τις στάχτες της Cisitalia. Αργότερα η εταιρία μετακόμισε βέβαια στο Torino στην Corso Marche 38. Κύριες δραστηριότητες της εταιρίας ήταν η προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων και η κατασκευή και εμπορία εξελιγμένων εξατμίσεων για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα της εποχής, καθώς και πολλαπλές εισαγωγής. Το πρώτο αυτοκίνητο που εμφανίστηκε με τον θυρεό του σκορπιού ήταν η Berlinetta 204A και παρουσιάστηκε στην έκθεση του Torino το 1950.

Για πολλά χρόνια ο Abarth κατασκεύαζε αυτοκίνητα πρωτότυπα και αγωνιστηκά, καθώς και εξελιγμένα ήδη υπάρχοντα μοντέλα. Συνεργάστηκε στενά με την Fiat, την Simca, όπως επίσης και με μεγάλους σχεδιαστές της εποχής, όπως Pininfarina, Bertone, Allemano κ.α., κέρδισε 8 συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους και έσπασε πολλά εθνικά και παγκόσμια ρεκόρ. Οι περισσότερες από τις μηχανές που χρησιμοποιούσε ο Abarth, προέρχονταν από την Fiat η οποία, λίγους μήνες πριν βγει το A112 Abarth στην αγορά, εξαγόρασε το σύνολο των μετοχών της Abarth. Ο Carlo παρέμεινε στην εταιρία ως απλός σύμβουλος αλλά μετακόμισε πάλι στην γενέτειρα του Βιέννη, κάνοντας όμως συχνά ταξίδια στο Torino, δίνοντας τις πολύ χρήσιμες συμβουλές του. Δυστυχώς μία ανίατη ασθένεια προκάλεσε τον θάνατο του στις 24 Οκτωβρίου 1979, λίγες μόνο ημέρες πριν τα 71α γενέθλια του, και πάλι στο ζώδιο του σκορπιού.